بینی فانتزی یکی از فرم های بینی است که اگر برای فرد مناسبی انجام شده و به درستی صورت بگیرد با نتایج بسیار درخشانی همراه بوده و علاوه بر برطرف کردن نقوص بینی، موجب عروسکی و ظریف تر شدن چهره می شود. جراحی بینی فانتزی به دلیل فرم زیبایی که دارد ، مورد پسند خانم ها و دختران جوان می باشد. ما در این مقاله از سایت دکتر علی توسلی بهترین جراح بینی بابل قصد داریم در رابطه با این نوع جراحی بینی توضیحات بیشتری دهیم.

لزوم انتخاب جراح بینی خوب

با وجود اینکه امروزه مدل جراحی بینی فانتزی در میان خانم ها از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است اما باید بگوییم که این مدل بینی برای همه افراد مناسب نبوده، ریسک آن نسبت به جراحی زیبایی بینی به فرم طبیعی بیشتر بوده و اگر توسط پزشکی ماهر انجام نشود ممکن است با مشکلات بسیاری برای فرد همراه باشد زیرا:

  1.  سایز بینی در مدل فانتزی بیشتر از حد استاندارد کوچک می شود.
  2. جراحان بینی برای سربالا شدن بینی اقدام به کوتاه کردن آن می کنند.
  3. قوس و انحنای زیادی در پل آن ایجاد می نمایند.

تمامی این موارد احتمال بروز مشکلات تنفسی در افراد را افزایش می دهد.

با وجود اینکه این جراحی زیبایی برای همه افراد مناسب نیست ولی افراد بسیاری اصرار به انجام آن می کنند که البته دکتر علی توسلی ، بهترین دکتر جراحی بینی فانتزی بابل تن به چنین جراحی هایی که با مشکل برای افراد همراه باشد نمی دهد. از اصرار بیجا به جراح بینی خود بپرهیزید با توجه به موارد ذکر شده در بالا باید جراحی را انتخاب کنید که از تجربه زیادی در جراحی بینی عروسکی به این فرم برخوردار بوده و کارنامه موفقی در این زمینه داشته باشد. از دیگر ویژگی هایی که جراح زیبایی بینی باید دارا باشد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • برخورداری از وجدان کاری بالا
  • داشتن مهارت تکنیک های جراحی
  • اشراف بر اصول زیبایی شناسی و ریاضی
  • برخورداری از وجدان کاری بالا و غیره.

فیلم عمل بینی فانتزی در بابل توسط دکتر توسلی

 

کاندیدای مناسب فرم عروسکی

افرادی برای جراحی بینی فانتزی مناسب هستند که علاوه بر سالم بودن از نظر روحی و جسمی، داشتن هزینه های جراحی، داشتن توقعات واقع بینانه از نتیجه جراحی، شیرده و باردار نبودن شرایط ذیل را نیز داشته باشند:

  • خانم بودن

ویژگی های صورت خانم ها البته نه همه آن ها برای جراحی زیبایی بینی به فرم فانتزی مناسب تر از آقایان است. زیرا صورت آقایان زمخت واستخوانی است و به همین دلیل فرم بینی فانتزی با ویژگی های چهره آن ها تناسب نداشته و موجب کاهش جذابیت شان می شود.

  • کم بودن فاصله لب و بینی

نوک بینی های فانتزی سربالاست و این امر موجب می شود که فاصله لب و بینی بیشتر شود به همین دلیل بهتر است افرادی که فاصله لب و بینی شان زیاد است از جراحی بینی به این فرم خودداری نمایند.

  • بزرگ نبودن صورت و درشت نبودن اجزای آن

بینی فانتزی به دلیل ظریف بودن با چهره هایی تناسب دارد که بزرگ نبوده و اجزای آن درشت نباشد.

اقدامات لازم قبل از عمل زیبایی بینی فانتزی

  • مدتی قبل از جراحی بینی فانتزی از کشیدن سیگار و استعمال دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود آن ها خودداری کنید.
  • برای کاهش میزان ریسک خونریزی هنگام عمل بینی ، مدتی قبل از جراحی بینی الکل مصرف نکنید.
  • از مصرف فرآورده های دارویی شیمیایی و گیاهی رقیق کننده خون پرهیز کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید به جراح اطلاع دهید.
  • طبق گفته های بهترین جراح بینی بابل به منظور ناشتا بودن در هنگام عمل بینی ، مدت 8 ساعت قبل از جراحی بینی فانتزی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.
  • در روز عمل بینی خانم ها از آرایش کردن پرهیز کنند و آقایان نیز ریش و سبیل نداشته باشند.
  • حداقل به مدت نیم ساعت قبل از جراحی بینی با یک همراه در محل جراحی حضور یابید.

 

روش های رینوپلاستی عروسکی

جراحی زیبایی بینی با صلاح دید جراح به دو روش صورت می گیرد:

  • تکنیک باز

در روش باز ابتدا جراح شکافی در ناحیه کلوملا، ناحیه ی بین سوراخ های بینی ایجاد می کند. سپس با کنار زدن پوست و دسترسی کامل به ساختمان بینی تغییرات لازم را اعمال می کند. در این روش ایجاد برش بر روی پوست باعث بروز تورم و کبودی در بیمار می شود و دوره نقاهت را طولانی تر می کند. ولی اشراف کامل دکتر رینوپلاستی به بینی سبب بروز عوارض کمتر و ایجاد نامتقارنی کمتر در بینی می گردد.

  • تکنیک بسته

در روش بسته جراحی بینی فانتزی برشی در ناحیه خارجی پوست ایجاد نمی شود و برش ها درون بینی صورت می گیرند و عمل بینی از طریق سوراخ های بینی انجام می شود. این روش طول دوره نقاهت کمتر و میزان کبودی و تورم کمتری نسبت به روش جراحی باز دارد ولی جراح دارای دید محدود است و تغییرات کمی را می تواند بر روی بینی اعمال کند.

 

ویژگی های خوب بینی فانتزی

بینی فانتزی، نوعی مدل جراحی بینی است که به دلیل ظرافت و قوس منحصر به فردش، طرفداران بسیاری دارد. اما چه ویژگی هایی یک بینی فانتزی را “خوب” و ایده‌آل می‌کنند؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

1. تناسب با اجزای صورت :
اولین و مهمترین ویژگی یک بینی فانتزی خوب، تناسب آن با سایر اجزای صورت است. بینی، عضو مرکزی صورت است و کوچک یا بزرگ بودن بیش از حد آن، می‌تواند تعادل و زیبایی چهره را برهم زند.

2. قوس مناسب :
یکی از بارزترین ویژگی های بینی فانتزی، قوس روی پل بینی است. این قوس باید متناسب با اندازه و فرم صورت باشد و زاویه ی آن بیش از حد تند یا ملایم نباشد.

3. نوک بینی سربالا :
نوک بینی فانتزی، کمی سربالا و به اصطلاح ” عروسکی” است. اما این سربالایی نباید بیش از حد باشد، زیرا می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در تنفس و همچنین ظاهر غیرطبیعی و مصنوعی بینی شود.

4. پره های بینی کوچک :
پره های بینی در مدل فانتزی، باید کوچک و ظریف باشند. پره های بزرگ و گوشتی، با ظرافت بینی فانتزی تناسبی ندارند.

5. پوست نازک :
پوست بینی در مدل فانتزی، باید نازک و بدون غضروف های ضخیم باشد. زیرا پوست ضخیم، مانع از ایجاد قوس و سربالایی ظریف در بینی می‌شود.

6. عدم وجود مشکلات تنفسی :
جراحی بینی فانتزی، به دلیل تغییرات اساسی در ساختار بینی، می تواند در برخی موارد منجر به بروز مشکلات تنفسی شود. انتخاب یک جراح باتجربه و ماهر، می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

7. تناسب با شخصیت و سلیقه فرد :
انتخاب مدل بینی، امری سلیقه ای است. قبل از انتخاب مدل فانتزی، باید به این نکته توجه کنید که این مدل با شخصیت و سلیقه ی شما همخوانی داشته باشد.

تفاوت عمل بینی فانتزی و طبیعی

جراحی زیبایی بینی عروسکی یا همان بینی فانتزی ، از جمله جراحی های زیبایی بینی است که در آن جراح بینی با اینجاد برش در تیغه بینی تا حدودی به بینی قوس می دهد. در این نوع عمل جراحی زیبایی بینی با به وجود آمدن انحنایی بر روی بینی و بالا بردن نوک آن جراحی انجام می شود. البته این عمل نمی تواند بر روی تمامی بینی ها با نتایج یکسان و مطلوب همراه باشد. اما در صورتی که شما بهترین و مجرب ترین جراح بینی را برای عمل زیبایی بینی خود انتخاب کنید ، می توانید نتایج زیبا و رضایت بخشی را به دست آورید. عمل زیبایی بینی به دلیل ویژگی های که دارد تنها مناسب خانم های عزیز و دختران می باشد. چرا که قوس زیاد بینی و کوچک تر از حد معمول بودن فرم بینی مناسب فرم صورت آقایان نبوده و باعث از بین رفتن جذابیت آنان می شود. جراح بینی در صورتی که فرد متقاضی جراحی بینی فانتزی را معاینه کرد در ابتدا علت و هدف فرد را از انجام این پروسه جویا خواهد شد. سپس در صورتی که فرم انتخابی با نوع انتخابی متناسب بود و در صورت انجام تغییرات باعث افزایش جذابیت و زیبایی چهره شد آن را انجام می دهد.

در حالی که در جراحی بینی طبیعی این روند کمی متفاوت تر می باشد. چرا که در این نوع عمل جراحی هدف اصلی پزشک رفع عیوب و نواقص ظاهری و عملکردی بینی با حفظ ساختار بینی انجام می شود. به بیانی دیگر جراح بینی همواره تلاش می کند تا میان اجزای صورت و بینی هارمونی ایجاد کند و همچنین عملکرد بینی صحیح باشد. این نوع فرم به دلیل اینکه تغییرات بسیار زیادی بر روی ظاهر بینی به وجود نمی آورد مورد پسند آقایان می باشد. البته خانم های که دوست ندارند کسی در زمان رو یا رویی با آنان متوجه عمل کردن بینیشان شود نیز می توانند این نوع عمل رینوپلاستی را انتخاب کنند.

تعیین این که کدام یک از دو فرم گفته شده برای شما مناسب است یا اینکه بهتر است کاملا سلیقه ای بوده و به نظر بهترین دکتر جراحی بینی فانتزی در تهران شما بستگی دارد. جراحان بینی نیز پس از معاینه و بررسی فرم صورت می توانند تعیین کنند که چه بینی شما برای زیبا تر شدن چه نوع تغییراتی نیاز دارد.

در نوع طبیعی سایز بینی تغییر نکرده و زاویه میان بین لب بالا و بینی میان 95 تا 100 درجه می باشد.

افرادی که قصد دارند عمل بینی فانتزی را انجام دهند ، در صورتی که در انتخاب جراح بینی خود دقت نکنند و بهترین و متبحر ترین جراح بینی را انتخاب نکنند. ممکن است با عوارض جانبی جدی و حادی رو به رو شوند. در حالی که در متقاضیان عمل بینی طبیعی ، به دلیل اینکه جراح بینی به راحتی می تواند فرم مناسب و رضایت بخش را برای بینی فرد به ارمغان آورد و همزمان عملکرد بینی را مد نظر داشته باشد ، با عارضه کمتری رو به رو می باشد.

توصیه دکتر علی توسلی بهترین جراح بینی بابل و شمال ایران به بیماران در اکثر موارد جراحی بینی طبیعی میباشد که نتایج دراز مدت بهتربا تنفس بهتر را برای زیباجویان مهیا میکند.

جراحی بینی فانتزی _ دکتر توسلی

نقش پوست در جراحی بینی فانتزی

پوست در نتایج حاصل شده از جراحی بینی تاثیر بسیار زیادی دارد و جز عوامل مهم در این زمینه محسوب می گردد. در اکثر اوقات تورم بعد از جراحی ، حتی به مدت چندین ماه نیز می تواند خوب به نظر نرسد به ویژه اگر بیمار دارای پوستی ضخیم ، چرب و مستعد به آکنه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می گردد تا صبر داشته باشید و با جراح بینی خود در این زمینه صحبت کنید و به او اعتماد داشته باشید چرا که وی بهترین و مناسب ترین کار ها را به شما ارائه می دهد.

افرادی که دارای پوستی ضخیم و کلفت هستند همواره از غدد ترشحی و غدد چربی بسیار زیادی برخوردار می باشند و همچنین مستعد تورم پوست به خصوص در نوک بینی می باشند. در این نوع بینی ها با پوست ضخیم به دلیل سنگین بودن پوست و همچنین ضخامت بالا ظرافت های انجام شده در حین جراحی بینی فانتزی در قسمت نوک بینی به خوبی دیده نمی شود. به این دلیل است که این افراد نمی توانند تحت عمل بینی فانتزی قرار گیرند. چرا که با اعمال تغییرات مورد نظر ممکن است نتایج قابل مشاهده نباشد و باعث شود تا فرد از فرم نهایی خود رضایت کافی نداشته باشد. از سوی دیگر انجام هر نوع عمل زیبایی بینی بر روی بینی افرادی که دارای پوست های نازک هستند نیز می تواند هرگونه نامنظمی جزئی ایجاد شده در پشت بینی یا حتی نوک آن را نمایان سازد و باعث بروز مشکلات عدیده ای گردد. معمولا این نوع بینی ها پوستی سفید ، براق ، شفاف و نازک و دارای کک و مک می باشند. افرادی که دارای بینی های با پوست نازک هستند کاندید مناسبی برای جراحی های پر پیچ و خم که نیاز به اعمال تغییرات بسیار زیاد دارد نمی باشند. اما با این تعریف چه نوع پوست های برای این عمل مناسب هستند و می توانند نتایج را به زیبایی و درخشانی قبل نشان دهند؟ به طور کلی پوست بینی باید از ضخامت مناسبی برخودار باشد تا هم بتواند تا حدودی عیوب ظاهری بینی را بپوشاند و هم زیبایی ظاهر را نمایان سازد. اگر از این نوع پوست برخودار هستید و قصد دارید عمل بینی فانتزی انجام دهید توصیه می کنیم یک جراح بینی خوب و مجرب برای عمل زیبایی خود انتخاب کنید و فرایند درمان را به او بسپارید تا وی برای شما با تکیه بر دانش ، مهارت و تخصص خود فرمی ایده آل را خلق کند. با تمامی این موارد بهتر است در انتخاب جراح رینوپلاستی خود دقت کنید تا مشکلی برایتان رخ ندهد و با دقت بسیاری بیشتری صورت پذیرد. نتایج جراحی بینی فانتزی در افرادی که دارای پوستی ضخیم تر هستند بسیار زیبا تر می باشد چرا که نتیجه طبیعی تری را به دنبال خواهد داشت.

اقدامات و مراقبت های لازم بعد از رینوپلاستی فانتزی

  • به منظور کاهش تورم و کبودی بعد از عمل دماغ فانتزی در سه روز اول بعد از جراحی کردن بینی از کمپرس سرد در نواحی اطراف بینی استفاده کنید.
  • در 3 روز دوم بعد از رینوپلاستی می توانید کمپرس گرم را جایگزین نمایید.
  • به صورت طاق باز بخوابید و هنگام استراحت به کمک چند بالشت سر را در وضعیت بالاتر از بدن قرار دهید.
  • در روزهای اول بعد از جراحی کردن بینی عروسکی برای کاهش تورم بعد از عمل از غذاهای پر نمک و پر ادویه استفاده نکنید.
  • از جویدن غذاهای سفت پرهیز کنید و غذاها را به صورت نرم و آبکی مصرف کنید.
  • حدود 14 روز بعد از عمل جراحی بینی فانتزی می توانید ورزش های سبکی مثل پیاده روی را انجام دهید.
  • تا دو هفته بعد از عمل کردن بینی از برقراری رابطه جنسی پرهیز کنید.
  • تا زمانی که گچ بر روی بینی شما وجود دارد برای پرهیز از خیس شدن آن از استحمام بپرهیزید.
  • از فین کردن و صحبت کردن طولانی پرهیز کنید و با دهان باز عطسه و سرفه کنید.
  • تا دو ماه از عینک استفاده نکنید و در صورت ضرورت از لنزهای تماسی استفاده کنید.
  • طبق گفته های بهترین جراح بینی فانتزی بابل با آرامی مسواک بزنید و از ایجاد فشار به بینی خودداری کنید.
  • حداقل به مدت دو هفته از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.
  • برای کاهش تورم بینی و فرم دهی به آن تا زمانی که جراح توصیه می کند از چسب روی بینی خود استفاده کنید.

عوارض جراحی بینی فانتزی

پس از جراحی کردن بینی فانتزی در بعضی از افراد عوارض مختصری مانند تورم، کبودی و خونریزی رخ می دهد که با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی این عوارض در مدت زمان کوتاهی بهبود می یابند. اگر عمل کردن دماغ فانتزی توسط افراد فاقد مهارت و تجربه انجام شود ممکن است عوارض دائمی در فرد ایجاد کند یا نیاز به جراحی مجدد بینی، جراحی ترمیمی بینی باشد. شایع ترین این عوارض عبارتند از:

  • بروز مشکلات تنفسی و افزایش تنفس دهانی
  • کاهش میزان بویایی
  • ایجاد سوراخ در تیغه بینی
  • کوچک شدن بیش از حد سوراخ های بینی
  • بروز عفونت در زخم ها
  • بی حسی دائمی در بینی و اطراف آن
  • عدم تقارن سوراخ های بینی
  • ایجاد قوس زیاد در بینی

هزینه عمل بینی فانتزی در بابل

هزینه جراحی بینی فانتزی در بابل به عوامل متعددی بستگی دارد. میزان ایرادات ظاهری بینی و تکنیک جراحی دماغ ، برطرف کردن مشکلات تنفسی بینی در هنگام عمل دماغ ، میزان مهارت و تجربه جراح بینی ، مرکزی که جراحی در آن صورت می گیرد و هزینه های پرسنل و آزمایشات جانبی از جمله عوامل تاثیر گذار در هزینه عمل زیبایی دماغ هستند.

 

عمل بینی فانتزی