عمل جراحی زیبایی پلک

نشانه های پیری در پلک ها که به طور مستقیم بر روی زیبایی چشم ها تاثیر می گذارند، زودتر از سایر اجزای صورت نمایان می شود، زیرا پوست پلک به شدت نازک می باشد. جراحی زیبایی پلک که در اصطلاح بلفاروپلاستی نیز نامیده می شود نوعی عمل جراحی در جهت رفع و اصلاح اشکالات موجود در پلک است که زیبایی پلک، چشم ها و به طور کلی صورت را تحت تاثیر قرار داده است.

جراحی زیبایی پلک

کاربردهای جراحی پلک چیست؟

از جمله مهم ترین کاربردهای بلفاروپلاستی عبارتنداز:

• درمان شلی پوست پلک بالا که موجب ایجاد چین و چروک بر روی پلک شده و قادر به بروز مشکل در انحنای سطحی پلک می باشد.
  • درمان افتادگی پلک بالا که این افتادگی در اثر سنگین بودن پوست اضافی ایجاد شده باشد. در برخی موارد میزان این افتادگی به قدری زیاد است که بینایی فرد را با اختلال مواجه می کند.
  • رفع تورم و پف پلک بالا

خطرات و عوارض جراحی زیبایی پلک

به دنبال برش زدن پوست پلک و اقدامات انجام شده در آن برای رفع ایرادات موجود، مقداری تورم، درد، التهاب و کبودی در پلک ها بروز می کند که موقتی بوده و جای نگرانی نیست. از دیگر عوارض شایع این جراحی زیبایی می توان به عدم توانایی فرد در کامل بستن چشم هایش و همچنین تاری دید اشاره کرده که کاملاً طبیعی بوده، جای نگرانی نیست و بعد از چند روز برطرف خواهد شد.

خطرات جدی پلک:

در صورتی که برای انتخاب جراح خود زمان لازم را صرف نکنید ممکن است عوارض و مشکلات جدی در پلک های تان بروز کند که در برخی موارد حتی قابل جبران نباشد، البته باید بگوییم که عدم توجه به رعایت نکات مراقبتی بعد از جراحی نیز می تواند منجر به بروز برخی از این عوارض شود؛ بنابراین در انتخاب پزشک خود دقت زیادی کرده و به دستورالعمل های بعد از جراحی که موظف به رعایت آن ها می باشید بی توجهی نکنید. از جمله خطرات جدی جراحی پلک می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• عفونت پلک
  • بر جای ماندن اسکار یا جای زخم به صورت واضح